7 sierpnia 2021

Kotlety mielone z cukinią i marchewką

 To jedne z pyszniejszych mielonych jakie robiłam. W mięsie dodatkowo przemyciłam trochę warzyw ;-)

Składniki:

  • 600 g mięsa mielonego
  • 250 g cukinii
  • 1 duża marchewka
  • 1 cebula
  •  1 ząbek czosnku
  • 1 jajko
  • sól, pieprz
  • suszony majeranek
  • kasza manna do zagęszczenia masy mięsnej
  • bułka tarta do obtoczenia kotletów
  • olej do smażenia


Sposób przygotowania:

1. Cukinię zetrzeć na tarce jarzynowej razem ze skórką. Dodać odrobinę soli i odstawić, by puściła sok. Po 10 minutach odcisnąć cukinię z nadmiaru soku. Marchewkę obrać, zetrzeć również na tarce, ale na mniejszych oczkach. Warzywa dodać do mięsa.
2. Cebulę drobno posiekać. Dodać do mięsa.
3. Dodać jajko, sól, pieprz i suszony majeranek oraz 2-3 łyżki suchej kaszy manny. Wyrobić masę ręcznie. Jeśli masa nie jest wystarczająco zwarta, należy dodać jeszcze trochę kaszy manny.
4. Z gotowej mięsnej masy formować kotleciki. Lekko je spłaszczyć i opanierować w bułce tartej. Obsmażyć na dobrze rozgrzanym oleju na małym ogniu po obu stronach. Następnie przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i zapiec w piekarniku przez 10-15 minut w 150 st.C. 

Smacznego!!!



2 komentarze:

  1. Najsmaczniejsze mielone na jakie natrafiłam w Internecie dotychczas. Zachęcam wszystkich do spróbowania.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!