6 sierpnia 2021

Pierogi z kaszanką

 Teraz akurat kaszanka najsmaczniejsza z grilla, ale pierogi z kaszanką to również pyszności :-) Szczególnie dla miłośników kaszanki oczywiście 😂 Polecam serdecznie!

Składniki:

Ciasto:
3 szklanki mąki
1 szklanka wody
1 jajko
2 łyżki oleju
sól

Farsz:
500-600g dobrej jakości kaszanki
1 cebula
sól, pieprz, majeranek (wedle uznania)

Sposób wykonania:

1. Zacząć od farszu. Na niewielkiej ilości oleju lekko zeszklić posiekaną cebulkę, dodać kaszankę pokrojoną w plasterki, całość chwilę dusimy, ewentualnie doprawiamy do smaku (wszystko zależy od kaszanki, akurat ja dodałam tylko odrobinę pieprzu). Farsz wystudzić.
2. Zrobić ciasto: Ze składników zagnieść gładkie elastyczne ciasto, rozwałkować, wyciąć kółka, nałożyć farsz i zlepić pierogi. Pierogi wrzucić na osolony wrzątek, gotować na małym ogniu do wypłynięcia. Podawać ze zrumienioną cebulką,skwarkami lub z topionym masełkiem. Bardzo dobrze smakują też odsmażane na patelni.

Smacznego!!!


 

2 komentarze:

  1. Po raz pierwszy jadłam w Pierogarni w Kościerzynie. Były pyszne. Od tej pory zbieram się, by zrobić je w domu, ale jakoś opieszale to robię. Mam nadzieję, że ten wpis mnie zmobilizuje, bo na widok tych pierogów wróciły wspomnienia i ślinka sama pociekła.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!