30 marca 2019

Szarlotka z budyniową pianką

Dostałam skrzynkę jabłek, więc trzeba je dobrze wykorzystać ;-) Padło na szarlotkę - ciasto na każdą porę roku! Wyszła pyszna, kruchutka, hmm...


Składniki (blaszka 23x34cm):

Ciasto:
500 g mąki
5 żółtek
2/3 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka cukru waniliowego
250 g masła / margaryny
2 pełne łyżki śmietany 18%

Jabłka: 
1,5 kg jabłek
1 łyżeczka cynamonu

Pianka:
5 białek
szczypta soli
3/4 szklanki cukru
2 budynie - proszek (u mnie waniliowe)

Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki na kruche ciasto umieścić w misce, zmiksować, jak porządnie się rozkruszą, przełożyć na stolnicę i szybko zagnieść ciasto. 1/3 ciasta włożyć do zamrażarki, resztą wylepić foremkę wyłożoną papierem do pieczenia i nakłuć widelcem. Włożyć do lodówki.
2. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce jarzynowej. Jeśli są soczyste, należy je odcisnąć z nadmiaru soku. Dodać cynamon, wymieszać. Jabłka rozłożyć na cieście.
3. Białka ubić, dodać cukier, ubić, po czym wsypać proszek budyniowy i dokładnie zmiksować. Pianę wyłożyć na jabłkach. Na jabłka zetrzeć na tarce ciasto, które wcześniej chłodziło się w zamrażarce.
4. Ciasto włożyć do nagrzanego piekarnika (180st.C) i piec do zrumienienia się wierzchu (45-50minut).

Smacznego!!!

Na blogu już jest podobne ciasto, nieco z innych proporcji. Tam zamiast budyniu do białek dodałam kisiel.

Jabłecznik z różową pianką

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!