22 marca 2019

Tort biszkoptowy z malinami - Motylek

To typowo dziewczęcy tort, który piekłam na urodziny córki. Na początku myślałam upiec w tortownicy i odpowiednio potem porozcinać i ułożyć motyla... Ale przypomniałam sobie, że jak byliśmy dziećmi, moja mama miała specjalną foremkę w kształcie motyla i piekła nam takie torty na urodziny. Pojechałam do mamy, poszłam na strych i foremka się znalazła. Ponad 20-letnia, ale w stanie idealnym ;-)


Składniki:

Biszkopt:
4 jajka
1/2 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanka cukru
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Krem:
500 ml śmietany 36%
250 g serka mascarpone
1 łyżka cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny

Maliny:
200-250 g malin - świeżych lub mrożonych
1 galaretka malinowa
3/4 szklanki wrzątku

Sposób wykonania:

1. Z podanych składników zrobić biszkopt. Piec w blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Wystudzić i przekroić na dwa blaty.
2. Serek mascarpone i śmietanę przełożyć do miski, ubić do momentu zgęstnienia masy, dodać cukier puder i sok z cytryny, wymieszać.
3. Galaretkę rozpuścić we wrzątku, ostudzoną wymieszać z malinami.
4. Przełożyć ciasto:
biszkopt + nasączenie - nasączyłam herbatą
1/3 kremu śmietankowego
tężąca galaretka z malinami
1/3 kremu śmietankowego
nasączony biszkopt
Pozostałym kremem posmarować ciasto. Udekorować wedle fantazji - użyłam posypki cukrowej oraz kwiatków opłatkowych.
Tort schłodzić w lodówce.

Smacznego!!!

5 komentarzy:

  1. Bardzo ładny, moja kuzynka miała podobny na urodziny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Bywam tu u Ciebie często, ale po co zmieniłaś szatę graficzną. Sorry, ale teraz nie jestem zachwycona, jest dla mnie mało czytelna, jakas taka... nieprzyjazna?
    Alka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj. Zmiana szaty to naprawdę przypadek i jestem w trakcie powrotu do poprzedniej. Spokojnie 😉

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!