14 grudnia 2017

Ciasto z masą serową i pianką

Witajcie. Robiłam to ciasto już dość dawno temu, ale pomyślałam, że może ktoś jeszcze nie wie co piec w Święta to podrzucę przepis :) W oryginale biszkoptu nie przekrawa się ,ale mi wydawało się, że biszkopt jest dość wysoki, a masy serowej sporo, to podzieliłam to na kolejne warstwy. Ciasto bardzo dobre. Polecam.


Składniki (blaszka 34x26cm):

Biszkopt:
6 jajek
3/4 szklanki cukru
3/4 szklanki mąki pszennej
2-3 łyżeczki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa serowa:
1 kg białego sera (zmielonego lub dobrego wiaderkowego)
25 dag masła
4 żółtka
1 szklanka cukru pudru
2 żółte galaretki + 2/3 szklanki wrzątku

Pianka:
4 białka
1/2 szklanki cukru
1 czerwona galaretka + 1/4 szklanki wrzątku

Sposób wykonania:

1. Z podanych składników zrobić biszkopt, upieczony i wystudzony przekroić na dwa blaty.
2. Zrobić masę serową. Galaretki żółte rozpuścić we wrzątku, odstawić do lekkiego stężenia. Miękkie masło utrzeć z żółtkami i cukrem pudrem. Dodawać stopniowo po łyżce sera i cały czas mieszać. Na koniec dodać tężącą żółtą galaretkę i dokładnie wymieszać.
3. zrobić piankę. Galaretkę czerwoną rozpuścić w 1/4 szklanki wrzątku, odstawić do lekkiego stężenia. Białka ubić na sztywno z cukrem. Dodać tężącą galaretkę. Delikatnie wymieszać.
4. Przełożyć ciasto: 1/2 biszkoptu - 1/2 masy serowej - 1/2 biszkoptu - 1/2 masy serowej - pianka.
5. Ciasto odstawić do lodówki do całkowitego stężenia się warstw.
6. Przed podaniem wierzch oprószyć gorzkim kakao lub tartą czekoladą.

Smacznego!!!

Źródło: 103 ciasta siostry Anastazji

9 komentarzy:

  1. Na święta słodkości nigdy dosyć. Twój pomysł na smaczne ciasto pewnie nie jednego skusi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No i świetny pomysł - wyszedł piękny przekładaniec:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ciasta. Na bogato :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis. Uwielbiam ciasta z pianką :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie! Lubię takie słodkości ;) Przepis porywam. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Trochę mi się rozjechało ciasto, ale wyszło pysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!