10 grudnia 2017

Banana split

Nie sądziłam, że to napiszę, ale ten deser jest obłędnie pyszny! Połączenie pysznych lodów i bananów na ciepło jest idealne! To deser amerykański, w Stanach podawany jest w olbrzymich proporcjach. U nas to wersja bardziej zrównoważona jeśli chodzi o proporcje, dodatkowo podana w eleganckim pucharku. Zachęcam Was bardzo do wypróbowania nawet teraz w te zimowe dni!


Składniki (na 2 porcje):

2 banany
1 łyżka masła klarowanego
1 płaska łyżka cukru
2 gałki lodów czekoladowych Czekolada z czekoladą belgijską - Bracia Koral, Lody Jak Dawniej
2 gałki lodów śmietankowych - Bracia Koral, Lody Jak Dawniej
gorzkie kakao do posypania
ewentualnie bita śmietana

Sposób przygotowania:

1. Na patelni rozgrzać masło klarowane, dodać cukier, mieszać , by cukier się rozpuścił, ale nie przypalił. Na patelnie dać banany przekrojone wzdłuż na ćwiartki lub połówki. Smażyć do zrumienienia po obu stronach.
2. Banany przełożyć do pucharków. Na owoce wyłożyć po gałce lodów czekoladowych i śmietankowych. Wierzch oprószyć gorzkim kakao. Można jeszcze dodać kleks bitej śmietany.

I gotowe. Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Och, jak to pysznie brzmi. Jak ten deser pysznie wygląda. Namawiasz Aniu, a ja się nie dam prosić i już zjadłabym taką pyszną porcję Twojego deseru :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam dotąd o takim deserze. Wygląda kusząco i aż chciałoby się go zjeść:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!