18 listopada 2017

Surówka z kapusty do słoików

Witajcie. Dziś zapraszam Was po przepis na kapustę-bazę do różnych surówek. Można ją w zasadzie zrobić o każdej porze roku. Przepis mam od pewnej pani z pracy.


Składniki:

1 główka białej kapusty
2-3 marchewki
1 cebula
sól

Sposób przygotowania:

1. Kapustę poszatkować. Zalać wrzątkiem tak, aby woda przykryła kapustę, odstawić do całkowitego ostudzenia. Wodę wylać, kapustę odcisnąć i wygnieść, ale nie za mocno.
2. Cebulę pokroić w półtalarki, a marchew zetrzeć na tarce.
3. Wszystkie składniki wymieszać, posolić do smaku, przełożyć do czystych słoików i ugnieść, aby na wierzchu pojawić się sok. Słoiki zakręcić. Przez 7 dni trzymać w temperaturze pokojowej, po czym wynieść do zimnej piwnicy.
4. Przed podaniem można dodać jabłko, cukier, olej, rodzynki, itp. Taka kapusta ze słoika smakiem przypomina kiszoną.

Smacznego!!!

11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny przepis. Nie ma za dużo pracy, a efekt zadowalający. W sumie surówki je się przez cały rok. Lepiej mieć swoją kapustę/bazę w domu, zawsze pod ręką. Ja ten przepis biorę Aniu i zrobię taką kapustę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez biore .Naprawde ma Pani dobre przepisy!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Najlepsze są domowej roboty surówki. Bardzo dobry przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam , czy słoiki z kapustą od razu mocno dokręcić ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zakręcałam słoiki, ale nie za mocno, bo kapusta trochę gazuje.

      Usuń
  5. Ok , ale potem przed wyniesieniem do piwnicy to już mocno dokręcić ? Pytam bo nigdy jeszcze kapusty nie robiłam .

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze jedno mam pytanie ile tej soli dać ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!