15 listopada 2017

Placki z gotowanych ziemniaków

Placki bardzo fajnie będą smakować z gulaszem lub z kleksem kwaśnej śmietany.


Składniki:

1 kg gotowanych ziemniaków (waga po obraniu)
1/2 szklanki mąki pszennej ( można zastąpić bułką tartą)
1 jajko
1 łyżka śmietany 12 lub 18%
sól, pieprz
odrobina suszonego koperku

Sposób przygotowania:

1. Ziemniaki ugotować w osolonym wrzątku, przecisnąć przez praskę i wystudzić całkowicie.
2. Do ziemniaków dodać jajko, mąkę (lub bułkę tartą), śmietanę, sól, pieprz i suszony koperek. Wyrobić ręcznie.
3. Z masy formować placki. Smażyć na rozgrzanym oleju . Można je wcześniej przed smażeniem opanierować w bułce tartej. Pominęłam ten krok.
4. Podawać z gulaszem mięsnym lub kwaśną śmietaną.

Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. Nabrałam ochoty na placki! Chyba wykorzystam Twój przepis podczas dzisiejszego obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wychowałem się na takiej kuchni. Uwielbiam takie placki. Pychota !!!
    Pozdrawiam i polecam !

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy takich nie jadłam, tylko placki ziemniaczane, ale wyglądają apetycznie, więc na pewno w tym tygodniu spróbuję :-)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają smacznie, nigdy takich nie jadłam, uwielbiam ziemniaki w każdej formie

    OdpowiedzUsuń
  5. pychotka:) Zainteresowanych zapraszam również do obserwowania bloga https://pigulagotuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jadłam takich placków. Ale smakowicie wyglądają. Chętnie bym się skusiła na przynajmniej jednego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie a do tego produkty naturalne w przepisie = zdrowe jedzonko. Bardzo ciekawy przepis, przyznaję ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!