19 czerwca 2015

Mleczne ciasto z truskawkami

Nie macie jeszcze dość truskawek? Jeśli nie polecam szybkie ciasto z truskawkami. Można użyć dowolnych sezonowych owoców.


Składniki:

3 jajka
1/2 szklanka mleka
1 i 3/4 szklanki mąki
2/3 szklanki cukru
1/4 szklanki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka cukru waniliowego
20-30 dag truskawek
cukier puder do posypania

Sposób wykonania:

1. Jajka mieszamy z mlekiem. Następnie miksujemy masę jajeczno-mleczną razem z mąką, cukrem, olejem, proszkiem do pieczenia i cukrem waniliowym na gładko.
2. Ciasto wylewamy na blaszkę 24x28 cm, dodajemy oczyszczone owoce, wykładamy je na ciasto lub mieszamy z ciastem delikatnie.
3. Pieczemy ok. 40 minut w 180 st.C. Ostudzone ciasto oprószamy cukrem pudrem.

Smacznego!!!
 Źródło: Moje gotowanie, wydanie specjalne - Truskawki, maliny, jagody


7 komentarzy:

  1. Mniam, mniam. Wygląda przepysznie.
    U mnie w piekarniku właśnie się piecze ciasto marchewkowe ale Twój przepis muszę sprawdzić koniecznie. Żałuję, że w tym roku nie mam dostępu do domowych truskaweczek ale to i tak nie stanie mi na przeszkodzie aby upiec Twoje ciasto. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To ciasto uniwersalne i można go zrobić z dowolnymi owocami. Udanych wypieków!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Pyszne ciasto, takie lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W sezonie truskawki się nie znudzą. A ciasta z tryskawkami można jeść i jeść. Każdy przepis jest ciekawy. A ciasta pyszne. Tak ja Twoje ciasto. Jest puszyste, delikatnie i chciałoby się zjeść. Może na niedzielę upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie ciasta mleczne czy maślane są wyśmienite.Puszystość jest genialna i smak przede wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  5. U Ciebie zawsze smacznie, po domowemu! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wygląda to, że owoc jest na dole!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!