6 czerwca 2015

Ciasto Afrodyta

Pyszne ciasto według receptury siostry Anastazji. Szczególnie masa serowa jest rewelacyjna. Wyszło jej bardzo dużo, ale idealnie pasuje do biszkoptu i prażonego kokosu. Polecam.


 

Składniki:

Biszkopt:
6 jajek
2/3 szklanki cukru
1/2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa serowa:
1/2 kg drobno zmielonego sera białego (u mnie wiaderkowe)
3-4 łyżki cukru
1/2 litra śmietany 30%
1 opakowanie śmietany śnieżki
2 galaretki cytrynowe
1-2 łyżki cukru pudru

Kokos:
100 g wiórków kokosowych
2 płaskie łyżki cukru kryształu
5 dag masła

Dodatkowo:
1 słoik dżemu jasnego (np. morelowego lub brzoskwiniowego)

Sposób wykonania:

1. Zrobić biszkopt: białka ubić, stopniowo dodać cukier i żółtka. Na końcu delikatnie wmieszać mąki i proszek do pieczenia. Wyłożyć na blaszkę (36x24cm). Piec 30-40 minut w 180 st.C. Po wystudzeniu przekroić na 2 blaty.
2. Galaretki rozpuścić w 2 szklankach wrzątku. Ser utrzeć z cukrem kryształem, dodać połowę tężącej galaretki. Śmietanę ubić ze śnieżką, dodać cukier puder i na końcu pozostałą tężącą galaretkę. Ubitą pianę połączyć delikatnie z serem.
3. Kokos: Wszystkie składniki rozgrzać na patelni, zrumienić.
4. Przełożenie ciasta (od dołu):
biszkopt
3/4 masy serowej
biszkopt
pozostała masa serowa
jasny dżem
kokos
5. Ciasto schłodzić kilka godzin w lodówce.

Smacznego!!!

29 komentarzy:

  1. Wygląda doskonale. Dla mnie ciasto z kokosem to coś co lubię najbardziej. Ummm, mniam... Po prostu niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda naprawdę smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi być niesamowicie delikatne.Bardzo udane ciasto;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda niesamowicie, zdecydowanie kiedyś będę musiała zrobić to cudeńko :) Pozdrawiam i miłego dnia :)
    Say Yes to the Kitchen

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda na cudownie delikatne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie samo ciasto występuje pod nazwą Wenus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? Pierwsze słyszę. Nie wiedziałam. Wenus czy Afrodyta, obojętnie. Ciasto i tak jest pyszne!

      Usuń
  7. Moje smaki, ciasto wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. hejka autorko, mam pytanko: a biszkopcik nasączamy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, nie ma potrzeby nasączać biszkoptu. Masa serowa odda trochę wilgoci do ciasta :)
      Pozdrawiam i życzę udanych wypieków!

      Usuń
  9. Właśnie wstawiłam do schłodzenia i dokańczam robić "oczy carycy".Ciekawam jak mi wyszły. Niosę jutro do pracy na imieniny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że oba ciasta będą smakować! Wszystkiego najlepszego z okazji imienin

      Usuń
  10. właśnie zrobiłam na jutrzejsze imieniny,jest pyszne,więc znając moją rodzinę muszę przygotować przepisy do rozdania,polecam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkiego najlepszego z racji imienin!
      Cieszę się, że ciasto smakuje!
      Pozdrawiam i życzę miłego świętowania!

      Usuń
  11. świetne ma pani przepisy Pani Aniu , kilka juz wykorzystałam w swojej kuchi ,miedzy innymi Afrodytę, wszystko super i czesto tu zaglądam
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz. Zapraszam jak najczęściej na bloga :)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. O jakiej pianie jest mowa w pkt2??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli ubitą śnieżkę i śmietanę - razem stworzyły po ubiciu gęstą piankę :)

      Usuń
  13. ciasto wyszło super piekłam je dzisiaj po raz pierwszy na choinkę do mojej córki polecam.Pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie ciasto to bym zjadła, bardzo mi się podoba estetycznie, a w smaku pewnie jest genialne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Upiekłam . Wyszło pysznie. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciasto wspaniale się prezentuje na pewno go zrobie tylko że muszę kokos czymś zastąpić bo akaurat nie lubie http://moje-wyroby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!