5 grudnia 2014

Polewa kakaowa z żelatyną

Niedawno miałam swoje pierwsze podejście do polewy z dodatkiem żelatyny. Przepis znalazłam w zbiorach siostry Anastazji. Polewa jest idealna - gładka, błyszcząca nawet po zastygnięciu, idealnie się kroi, nie łamie się ani nie kruszy. Polecam!


Składniki:

1/2 kostki margaryny (13 dag)
5 łyżek cukru pudru
3 łyżki kakao
2 łyżki wody
1 łyżka żelatyny
5 łyżek kwaśnej gęstej śmietany

Sposób wykonania:

1. W gorącej wodzie rozpuszczamy żelatynę.
2. W rondelku rozpuszczamy margarynę, cukier i kakao. Dodajemy żelatynę i podgrzewamy na małym ogniu, mieszamy cały czas, aż wszystko się ładnie połączy. Odstawiamy do lekkiego ostudzenia.
3. Do lekko ciepłej polewy dodajemy stopniowo po 1 łyżce śmietany i mieszamy.
4. Wykładamy na ciasto. Schładzamy.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. też używam dokładnie takiego samego przepisu na polewę. Jest ona elastyczna i nie kruszy się pod czas krojenia ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię bardzo podobną- jest fajna, bo się nie kruszy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś już próbowałam takiej polewy z żelatyną - pięknie błyszczała i fajnie się kroiła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze spróbować przy okazji pieczenia cista świątecznego, a to już niedługo :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację to dobry przepis. Taka polewa to w sumie zwieńczenie całego wypieku, więc musi być super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie robiłam takiej, ale przepis super, na pewno wykorzystam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!