12 grudnia 2014

Kapusta mieszana z fasolą

Nie jest to danie wigilijne. Robię taką kapustę jako dodatek do schabowego lub podaję taką kapustę z pieczywem i olejem lnianym.


Składniki:

1 kg kapusty kiszonej
1/2 główki małej kapusty białej
2 cebulki
2 marchewki
1 mały seler
1 pietruszka
2 szklanki drobnej suchej fasoli
100 g boczku
sól
majeranek
kminek w ziarenkach
liść laurowy
ziele angielskie

Sposób wykonania:

1. Zaczynamy od fasoli. Fasolę przepłukać, zalać wodą, zagotować i odstawić, by napęczniała (taka podgotowana fasolka potem szybciej zmięknie). Następnie dodać liść laurowy, ziele angielskie, marchew, selera i pietruszkę starte na tarce jarzynowej i gotować do miękkości.
2. Kapustę świeżą poszatkować, zalać wodą i gotować do miękkości.
3. W tym samym czasie kapustę kiszoną przelać wodą, odcisnąć lekko i drobniej pokroić. Zalać wodą i ugotować.
4. Kiedy obie kapusty będą miękkie, połączyć je ze sobą. Dodać fasolę z warzywami, pokrojoną w kostkę i obsmażoną na patelni cebulę i boczek. Dodać majeranku i kminku w ziarenkach. Gotować jeszcze chwilę. Doprawić do smaku wedle uznania.

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Robiłam podobną sałatkę, ale dodanie do niej fasoli to dla mnie coś nowego. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowite danie! :-). U mnie robi się podobnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!