25 maja 2013

Drożdżówki z rabarbarem i truskawkami

Szał na rabarbar trwa - tym razem zrobiłam drożdżówki. W oryginale były same truskawki, a u mnie jest jeszcze rabarbar. Duet bardzo udany, bo drożdżówki są naprawdę świetne! Polecam!


Składniki:

2 i 1/4 szklanki mąki pszennej (+ do podsypania) - w oryginale mąka chlebowa
3/4 szklanki letniego mleka
3 łyżki cukru
2 małe jajka (lub 1 jajko i 1 żółtko)
1/4 łyżeczki soli
60 g rozpuszczonego masła
12 g świeżych drożdży

200 g rabarbaru
200 g truskawek

Kruszonka:
2 łyżki mąki
1 łyżka masła
1 łyżka cukru

+ 1 jajko do posmarowania drożdżówek


Sposób przygotowania:

1. Robimy rozczyn - połowę letniego mleka mieszamy z 1 łyżką cukru i jedną łyżką mąki, odstawiamy, przykrywamy ściereczką, rozczyn powinien podwoić swoją objętość.
2. W misce mieszamy mąkę, resztę cukru i sól. W drugiej miseczce mieszamy pozostałe mleko z jajkami i rozpuszczonym masłem.
3. Do mąki dodajemy rozczyn i masę jajeczną, wyrabiamy ciasto podsypując mąką. Ciasto ma wyjść gładkie, elastyczne i nie może się kleić. Odstawiamy aż podwoi swoją objętość.
4. W międzyczasie myjemy rabarbar i truskawki, rabarbar obieramy i kroimy mniejsze kawałki, a truskawki na połówki.
5. Wyrośnięte ciasto dzielimy na 10 równych części, formułujemy okrągłe bułeczki i wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia w dość dużych odległościach. Przykrywamy ściereczką, odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.
6. Składniki kruszonki rozcieramy dokładnie palcami.
7. Dnem szklanki robimy wgłębienie w każdej bułeczce, nakładamy rabarbar i truskawki. Boki smarujemy rozmąconym jajkiem. Na koniec każdą drożdżówkę obficie posypujemy kruszonką.
8. Drożdżówki pieczemy w 190 st. C przez ok. 20-25 minut. Po upieczeniu studzimy na kratce.

Wybornie smakują z kubkiem kakao :) SMACZNEGO!!!

Źródło: Moje wypieki

 

2 komentarze:

  1. Ja robiłam drożdżówki z rabarbarem i gruszką. Równie pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne! o.o
    nie mogę tu wchodzić o tej porze..
    :)
    Pozdrawiam i dziękuję za udział w akcji rabarbar!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!