7 grudnia 2012

Fale Dunaju z jabłkami, makiem i masą serową

Oto zupełnie inna wersja ciasta, którą poznałam dzięki Anullce. Do tej pory znałam wersję jasno-ciemną z wiśniami lub jabłkami i masą budyniową. To ciasto również mi bardzo smakowało. Więc polecam gorąco!


Składniki:

Ciasto:
7 jajek
1 margaryna (250g)
2,5 szklanki mąki 
3/4 szklanki cukru
aromat cytrynowy
pół szklanki suchego maku
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

Na krem:
1 kostka masła lub margaryny (250 g)
300 g serka waniliowego - u mnie Danio
2 łyżki cukru pudru
kilka kropel soku z cytryny

Dodatkowo:
3-4 jabłka
polewa kakaowa
kolorowa posypka

Sposób przygotowania:

1. Margarynę ucieramy z cukrem, dodajemy stopniowo po jednym jajku oraz po trochę mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia. Na koniec dodajemy aromat cytrynowy.
2. Ciasto dzielimy na 2 części, do jednej wsypujemy mak i mieszamy.
3. Jasne ciasto przekładamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia, na to kładziemy ciasto z makiem, a na wierzch delikatnie wtykamy obrane i pokrojone na cząstki jabłka. Całość pieczemy w 180 st. C przez 50-60 minut.
4. Robimy masę: WAŻNE - masło i serek muszą mieć temperaturę pokojową więc przed robieniem masy należy składniki wyciągnąć z lodówki 1-2 godziny wcześniej.
5. Masło ucieramy z cukrem pudrem, dodajemy po łyżce serka cały czas mieszając na niedużych obrotach. Dodajemy sok z cytryny.
6. Gotową masę wykładamy za zimne (!) ciasto, a na masę wykładamy polewę kakaową. Dodatkowo posypałam całość kolorową posypką.
7. Ciasto odkładamy w chłodne miejsce, najlepiej smakuje na drugi dzień.

Smacznego!!!

Źródło: Moje gotowanie 

5 komentarzy:

  1. Też nie spotkałam się jeszcze z Falami Dunaju na makowo. ;) Z posypki bym zrezygnowała, ale poza tym wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda! Doskonałe na Święta. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry. A czy zamiast jabłek mogą być brzoskwinie z puszki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Myślę, że można użyć brzoskwiń, ale dobrze bylby je pokroić na cieńsze cząstki.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!