4 grudnia 2012

Królewiec

Tym razem zapraszam na ciasto Królewiec. Jest przepyszne i bardzo łatwe do zrobienia. Ciasto robiłam na podstawie przepisu ze zbiorów siostry Anastazji poza biszkoptem, który zrobiłam ze swojego sprawdzonego przepisu.


Składniki: (u mnie blaszka 36x24 cm)

Ciasto miodowe:
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
2 łyżki miodu
1 łyżeczka sody oczyszczonej
15 dag margaryny
1 jajko

Biszkopt:
3 jajka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
6 łyżek cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa:
1/2 litra mleka
1/2 szklanki cukru
1-2 łyżki mąki ziemniaczanej
1 łyżka mąki
1 cukier waniliowy
1 kostka masła lub margaryny

Sposób przygotowania:

1. Robimy biszkopt: oddzielamy białka od żółtek, białka ubijamy, dodajemy żółtka, potem porcjami cukier, mąkę i proszek do pieczenia. Całość dokładnie, ale delikatnie mieszamy. Całość pieczemy w 180 st. C ok 30-40 minut w tej samej blaszce, co zamierzamy piec ciasto miodowe. Studzimy.
2. Ciasto miodowe robimy jak kruche:na stolnicę dodajemy mąkę, mieszamy z sodą, dodajemy margarynę i siekamy. Dodajemy cukier i jajko i wyrabiamy ciasto. Ciasto dzielimy na dwie równe części, pieczemy 2 placki w 180-200 st. C przez 20-30 minut.
3. Robimy masę, zaczynamy od ugotowania budyniu. Z pół litra mleka odlewamy pół szklanki, dodajemy obie mąki. pozostałe mleko zagotowujemy z cukrem i cukrem waniliowym, na gotujące się mleko wlewamy mleko z mąkami i mieszamy energicznie, by nie zrobiły się grudki.
4. Do gorącego budyniu dodajemy margarynę i mieszamy, aż całość ładnie się połączy.
5. Gorącym kremem przekładamy ciasto:
placek miodowy
1/2 masy
biszkopt
1/2 masy
placek miodowy
6. Całość polewamy ulubioną polewą i dekorujemy.
7. Ciasto najlepiej smakuje na 2-3 dzień.

Smacznego!!!

  

7 komentarzy:

  1. Królewiec od zawsze kojarzy mi się ze świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię ciasta w tym stylu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robię to ciasto, ale moje nazywamy hetmanem. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przez moich chłopaków lubiane ,mam tylko ciut inny przepis .Pycha

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapraszam, są już wyniki: http://sylkahaha.blox.pl/2012/12/Do-kogo-powedruja-tortownice.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wow bardzo dziękuję!!! Po raz pierwszy udało mi się coś wygrać!!!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!