16 grudnia 2012

Kompot z suszu

Kilkanaście lat temu dostawialiśmy suszone jabłka i gruszki od mojej babci kiedy jeszcze żyła. Sama je suszyła w kuchni kaflowej i miały niepowtarzalny smak. Do dziś go pamiętam. Często jadałam takie suszone owoce jako przekąskę. Dziś pozostaje mi tylko kupić gotową mieszankę suszonych owoców. Nie ma tego smaku jak w dzieciństwie, ale kompot też smakuje dobrze :)


Składniki:

suszone jabłka i gruszki (lub inne mieszane suszone owoce)
woda
kilka goździków
ewentualnie cukier

Sposób przygotowania:

Wszystkie składniki wkładamy do garnka, zalewamy wodą i gotujemy. Kiedy kompot się ugotuje, słodzimy go.

Smacznego!!!


3 komentarze:

  1. znacznie wolę kompot z normalnych owoców, ale taki z suszu też może być:)

    OdpowiedzUsuń
  2. W mojej rodzinie niestety nigdy nie było tradycji robienia kompotu z suszu. Jego smak poznałam dopiero na pierwszej Wigilii u moich teściów i muszę przyznać, że mi zasmakował ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki kompot zawsze gotuję na wigilię, pije go potem całe święta, pychota :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!