18 kwietnia 2023

Krupnik z pieczarkami

 Od kilku lat bardzo lubię krupnik, choć w dzieciństwie była to moja znienawidzona zupa. Czasem ją urozmaicam tak jak tutaj - dodałam pieczarek. Obowiązkowo dodaję koperek, tym razem w zupie wylądowała mrożona pietruszka - to już resztki moich mrożonych zapasów. 

Składniki:

  • 2 litry dowolnego bulionu - u mnie na skrzydełkach + ziele angielskie + liść laurowy + 2 suszone grzybki
  • 1 marchewka
  • 1 pietruszka 
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 cebula
  • sól, pieprz
  • 1/2 szklanki kaszy jęczmiennej
  • 250g pieczarek
  • siekana natka pietruszki lub koperku

Sposób przygotowania:

1. Gotowy wywar zagotować. Dodać opłukaną pod zimną wodą kaszę i pokrojoną marchewkę i pietruszkę. Cebulę przypalić na gazie, dodać do zupy. Gotować.

2. W połowie gotowania dodać obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. gotować do miękkości. 

3. W międzyczasie pieczarki obrać, na rozgrzanej patelni z odrobiną oleju podsmażyć pieczarki, aż puszczą sok.

4. kiedy już kasza, ziemniaki i inne warzywa są miękkie, dodać pieczarki. doprawić solą i pieprzem. dodać siekaną zieleninę. 

Smacznego!!!



1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!