5 kwietnia 2023

Jajka w cieście francuskim

 Ta przekąska od razu wpadła mi w oko jak ją zobaczyłam. Zrobiłam na urodziny męża, ale świetnie sprawdzi się też na stole świątecznym. Polecam serdecznie. 

Składniki:

  • 1 płat ciasta francuskiego (u mnie XXL - o wadze 375g)
  • 4 jajka ugotowane na twardo
  • majonez
  • rzodkiewki
  • szczypiorek lub zielona cebulka
  • ziarna sezamu
  • jajko do posmarowania ciasta

Sposób przygotowania:

1. Ugotowane jajka pokroić na plasterki. 

2. Płat ciasta rozwinąć, wyciąć kwadraty o boku ok 7 cm. Na każdy kawałek ciasta wyłożyć plasterek jajka. Ciasto posmarować rozmąconym jajkiem, posypać ziarnami sezamu. Piec w piekarniku nagrzanym do 180*C przez 12-14 minut - do lekkiego zrumienienia. Wyjąć na kratkę i wystudzić. 

3. Majonez umieścić w szprycy, wycisnąć trochę na jajko. Udekorować półplasterkami rzodkiewki i posiekaną zieloną cebulką. 

Smacznego!!!

Źródło: blog 'Daktyle w czekoladzie'

4 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!