19 marca 2022

Sernik kolorowy

 Pyszny sernik według receptury siostry Anastazji. Pyszny, niebanalny, zdecydowanie wart powtórzenia i polecenia.

Składniki (duża blaszka):

Ciasto kruche:

  • 500g mąki pszennej
  • 200g masła
  • 1 cukier waniliowy
  • 8 żółtek
  • 200g cukru pudru
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki śmietany 12-18%
  • 3 łyżeczki kakao

Ser: 

  • 1 kg sera białego zmielonego
  • 200g cukru pudru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 budyń waniliowy
  • 1 szklanka śmietany 18%
  • 8 białek

Sposób wykonania:

1. Przed przystąpieniem do robienia ciasta należy pamiętać, że składniki na masę serową powinny mieć temperaturę pokojową.

2. Zrobić kruche ciasto. Wszystkie składniki poza kakao zagnieść. Gotowe ciasto podzielić na 3 części, do jednej wmieszać kakao. 

3. Zrobić serową masę: zmielony ser utrzeć z pozostałymi składnikami poza białkami, białka ubić osobno ze szczyptą soli i wymieszać delikatnie z masą serową.

4. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyć jedno ciasto kruche, wylać połowę sera, wyłożyć ciasto z dodatkiem kakao, potem reszta masy serowej i na koniec ostatnie jasne kruche ciasto.

5. Całość piec w 180-200*C przez 50-60 minut. Mój piekarnik ostatnio zaczął przypalać, dlatego ja piekę e temperaturze niższej, czyli 180*C.

Źródło: 103 ciasta siostry Anastazji

5 komentarzy:

  1. Takiego jeszcze nie robiłam. Teraz za mną chodzi nap taki na zimno

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serniki na zimno też są pyszne, mi najbardziej smakują jak już jest gorąco na zewnątrz.

      Usuń
  2. Powiem tak, na sam wygląd już leci ślinka :) także samym zdjęciem namówiłaś mnie na zrobienie go w domu. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm chciało by sie spróbować. Nie mam rąk do wypieków, ale spróbuję mimo wszystko go zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początki moich wypieków też uważam za kiepskie, ale trzeba się w końcu odważyć i piec😊

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!