7 grudnia 2020

Orzechowe półksiężyce

 Pyszne, kruchutkie ciasteczka według przepisu mojej koleżanki. Takie ciasteczka wypieka jej teściowa Słowaczka. I ja je bardzo polubiłam, szybko się robi i smakują naprawdę super!

Składniki:

  • 30 dag mąki
  • 10 dag drobno siekanych orzechów włoskich (mogą być też mielone)
  • 2 żółtka
  • 220 g zimnego masła / margaryny
  • 8 dag cukru pudru

Sposób wykonania:

1. Zimne masło margarynę posiekać z mąką, dodać resztę składników i zagnieść ciasto.

2. Po kawałku odrywać ciasto (porcja wielkości orzecha włoskiego), formować półksiężyce.

3. Piec w 180st.C do zrumienienia (tak około 10-15 minut w zależności od piekarnika).

4. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!



3 komentarze:

  1. Z chęcią bym spróbował twoich półksiężyców ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze ciastka jakie jadłam zapraszam na bloga
    https://mojewyroby.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!