29 grudnia 2020

Mini hot dogi

 Fajna przekąska na rodzinne spotkania i nie tylko ;-) Doskonale sprawdzi się podczas wieczoru sylwestrowego. 

Składniki:

Ciasto:

  • 1/2 kg mąki
  • szczypta soli
  • 1 całe jajko
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka cukru
  • 100 g drożdży
  • 250 g margaryny/masła
  • 1/2 szklanki śmietany

Farsz:

  • parówki (u mnie 10 sztuk)
  • kilka plasterków żółtego sera

Dodatkowo:

  • jajko do posmarowania hot dogów
  • ziarna sezamu

 Sposób wykonania:

1. Zrobić ciasto, do śmietany wkruszyć drożdże, dodać cukier i całość wymieszać.

2. Na stolnicę przesypać mąkę, dodać margarynę, sól, troszkę posiekać, po czym dodać śmietanę z drożdżami, jajko, żółtka i zagnieść ciasto.

3. Ciasto podzielić, rozwałkować na grubość 7-10 mm na kształt pasków długości parówki. Na cieście ułożyć plastry sera żółtego, położyć parówkę i całość zwinąć. Zwiniętego hot doga przekroić na 2 lub 3 części - w zależności jak duże kawałki chcemy uzyskać. Ja kroiłam na 3 części. Podobnie postąpić z pozostałym ciastem, serem i parówkami. 

4. Każdego mini hot doga naciąć od góry w 1-2 miejscach ostrym nożem, posmarować jajkiem i posypać sezamem. 

5. Piec w 180 st. C do zrumienienia się wierzchu (tak ok 15-20 minut).

Można podawać na ciepło lub na zimno.

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!