5 grudnia 2020

Krokiety z kapustą kiszoną i pieczarkami

 Pyszne krokiety, które niedawno przygotowałam. Do farszu użyłam własnej kiszonej kapusty ze słoika, którą robiłam końcem września (KLIK). Pychotka! Krokiety świetnie smakują do czystego czerwonego barszczu w wieczór wigilijny i nie tylko, ale mi najbardziej podchodzą z... keczupem! Naprawdę ;-)


Składniki:

  • 14 usmażonych naleśników

Farsz:

  • 400 g kapusty kiszonej
  • kilka pieczarek
  • 1/2 cebuli
  • olej do smażenia
  • pieprz, sól
  • majeranek

Do panierki:

  • 2 rozmącone jajka
  • bułka tarta

Sposób wykonania:

1. Robimy farsz, kapustę płuczemy jeśli jest bardzo kwaśna, zalewamy wodą. Po zagotowaniu odlewamy wodę, zalewamy świeżą i gotujemy, aż kapusta zmięknie. W razie potrzeby uzupełniamy wodę. Po ugotowaniu ponownie odlewamy wodę, po przestudzeniu siekamy kapustę drobniej.

2. Na patelni rozgrzewamy trochę oleju, wrzucamy posiekaną cebulkę i chwilę dusimy. Po chwili dorzucamy pokrojone w plasterki pieczarki, dusimy, aż pieczarki stracą nadmiar wody. Dodajemy ugotowaną wcześniej i posiekaną kapustę, całość chwilę dusimy na patelni, doprawiamy pieprzem, majerankiem i ewentualnie solą.

3. Na naleśnik nakładamy po pełniej łyżce farszu, składamy. Dobrze zwinięte krokiety panierujemy najpierw w rozmąconym jajku, a potem w bułce tartej. Rumienimy z obu stron na patelni z olejem na małym ogniu.

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!