5 czerwca 2020

Niedzielny łakomczuszek

Pieczecie w weekend ciasta? Mam dla Was propozycję nie do odrzucenia! To wyjątkowe ciasto, piekłam go daaaawno temu jak jeszcze nie byłam mężatką dla swojego przyszłego męża. Wróciłam do niego w ubiegły weekend. Jest to pyszne, kruche ciasto z budyniem i owocami o bardzo sympatycznej nazwie ;-) Owoców można użyć dowolnych. Polecam gorąco!


Składniki (na dużą tortownicę lub blaszkę o wymiarach 24x36cm):

Ciasto:
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
250 g masła/margaryny
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy

Nadzienie:
2 opakowania budyniu śmietankowego lub waniliowego (bez cukru)
700 ml mleka
4 łyżki cukru
3 owoce kiwi
2 banany
3-4 jabłka
kilka truskawek
cynamon

Sposób wykonania:

1. Z podanych składników zagnieść ciasto, połowę zawinąć w folię i włożyć do zamrażarki, resztą ciasta wylepić blaszkę, podwijając brzegi. Podpiec w 180 st.C przez około 20 minut - do lekkiego zrumienienia.
2. W międzyczasie z mleka, budyniu i cukru ugotować budyń. Owoce dowolnie pokroić.
3. Gorący budyń wylać na podpieczony spód, ułożyć owoce, lekko oprószyć cynamonem, a na wierzch zetrzeć na pazurkach ciasto z zamrażarki. Całość piec jeszcze około 30 minut.

Smacznego!!!


Źródło: "Ulubione ciasta Kasi", 1998

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!