14 lutego 2014

Pączki hiszpańskie / wiedeńskie / gniazdka

Przyszła kolej na następne karnawałowe słodkości. Pączki hiszpańskie / wiedeńskie to nic innego jak ptysiowe gniazdka.


Składniki (na ok 25 gniazdek):

100 g margaryny
1 i 1/3 szklanki mąki
1 szklanka wody
szczypta soli
4 jajka

Lukier:
niepełna szklanka cukru pudru
sok z cytryny
2-3 łyżki gorącej wody

+ olej lub smalec do smażenia

Sposób przygotowania:

1. W garnku gotujemy wodę, margarynę i szczyptę oleju. Na wrzątek wrzucamy mąkę i energicznie mieszamy. Zestawiamy do całkowitego wystudzenia.
2. Do zimnej masy wbijamy po jednym jajku i miksujemy.
3. Z papieru do pieczenia wycinamy kwadraty (8x8cm), lekko smarujemy olejem.
4. Ciasto przekładamy do szprycy lub rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki. Na kwadraty wyciskamy kółka o średnicy 6-7 cm.
5. W rondlu rozgrzewamy tłuszcz, partiami wkładamy pączki papierem do góry i smażymy na rumiano po obu stronach. Papierka nie wyrzucamy, można użyć go ponownie.
6. Ucieramy lukier i smarujemy lekko ciepłe pączki.

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki

9 komentarzy:

  1. Ale bym zjadla,niestety nie posiadam rekawka ktory jest ut niezbedny :( szkoda bo wszytskie inne skladniki posiadam...a pogoda nie zacheca do wyjscia,wiec przeboleje,ale wkrotce zagoszcza i u mnie :)

    zapraszam na mojego nowo powstalego bloga
    www.bogotowackazdymoze.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam!
      Rękaw nie jest tu wcale niezbędny! Można wziąć worek foliowy, zrobić w jednym rogu otwór i tak wyciskać ciasto!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. moje ulubione! :)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://fb.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak z cukierni! Ja znam je pod nazwą Gniazdka.Kiedyś robilam,Twoje napewno są przepyszne:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale smakowicie wyglądają!! ja teraz przymierzam się do oponek!! I chrustu!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smacznie się prezentują :-) mamy karnawał czas się wziąć do pieczenia, może takie pączki bym zrobiła :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!