26 stycznia 2014

Pączki serowe (na twarogu)

Karnawał w pełni, a na blogach coraz więcej propozycji na typowe dla Polski słodkości. W gazetce Przyślij przepis (2/2014 - nr 75), która w sumie dopiero co się pojawiła, znalazłam przepis na serowe małe pączki. Zrobiłam wczoraj - są super :)


Składniki:

50 dag sera białego
4 jajka
2 szklanki mąki
4 łyżki śmietany 18%
6 łyżek cukru
1 cukier waniliowy
1 łyżka wódki (użyłam spirytusu)
1 płaska łyżeczka soli
2 płaskie łyżeczki sody oczyszczonej

olej do smażenia
cukier puder po posypania

Sposób przygotowania:

1. Mąkę, sól i sodę przesiewamy do miski.
2. Ser dokładnie rozgniatamy widelcem lub tłuczkiem do ziemniaków.
3. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą. Ciasto wychodzi klejące i takie ma być. Nie należy dosypywać mąki.
4. W garnku o grubym dnie rozgrzewamy olej.
5. Dłonie zwilżamy wodą i z ciasta formujemy kulki (wielkości orzecha włoskiego lub odrobinkę większe). Po kilka kulek wrzucamy na olej i smażymy na rumiano.
6. Wyjmujemy, odsączamy na ręczniku papierowym i posypujemy cukrem pudrem.

Smacznego!!!

P.S. A oponki lubicie? Jeśli tak to już zapraszam do przepisu - wystarczy kliknąć na poniższe zdjęcie :)

http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2012/02/oponki-z-serem.html

A może rogate pączki? Są to pyszne ekspresowe pączki na serku homogenizowanym.  Znów klikamy na zdjęcie :)
http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2013/02/rogate-paczki.html

3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!