24 marca 2023

Babeczki urodzinowe z brzoskwiniami

 Witajcie. Ostatnio zamiast tortu zrobiłam dla dzieci babeczki urodzinowe. Sprawdziły się super. Przygotowałam je kilka godzin przed imprezą urodzinową. 

Składniki:

Babeczki:

  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 1 łyżka cukru waniliowego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 1 szklanka śmietany (zastąpiłam pół na pół z jogurtem naturalnym i kefirem)
  • 1/3 szklanki oleju

Krem:

  • 300g śmietanki 30%
  • 250g serka mascarpone
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 łyżka soku z cytryny 

Dodatkowo:

  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka kakao
  • 3-4 połówki brzoskwiń z puszki 
  • kolorowa posypka

Sposób wykonania:

1. W dwóch naczyniach wymieszać osobno składniki suche i mokre.

2. Suche składniki połączyć, zamieszać łyżką do połączenia i podzielić na dwie części - do jednej dodać kakao, a do drugiej mąkę, wymieszać.

3. Ciasto naprzemiennie wykładać do foremek na muffinki do 3/4 wysokości papilotek. Do każdej Babeczki włożyć po dwa kawałki pokrojonej brzoskwini. 

4. Piec w 180 st. C przez 20-25 minut do suchego patyczka. Po wystudzeniu udekorować kremem.

5. Krem: Śmietankę i mascarpone zmiksować, jak się ubije, dodać cukier i sól z cytryny. Zmiksować. Masę przełożyć do rękawa cukierniczego, udekorować babeczki i posypać kolorową posypką. Schłodzić w lodówce. 

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!