2 października 2020

Drożdżówka z kruszonką

Lubię takie domowe wypieki drożdżowe. Mam już bardzo podobny przepis na blogu, ale z większą ilością jajek oraz aromatycznymi dodatkami (KLIK). 

Ta wersja będzie super, jeżeli lubicie kromkę takiej drożdżówki posmarować masłem, nutellą lub dżemem. 

Składniki (blaszka 24x28cm lub większa):

Ciasto:

  • 600 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży
  • 2 jajka
  • 100 g cukru
  • 250 ml mleka
  • 100 g roztopionego masła / margaryny
  • 1/2 łyżeczka soli

Kruszonka:

  • 2 łyżki mąki
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka cukru

Dodatkowo:

  • 1 jajko do posmarowania drożdżówki

 Sposób wykonania:

1. Do miski przesiać mąkę, zrobić w niej dołek, wkruszyć drożdże, posypać łyżką cukru i dodać też 3-4 łyżki ciepłego mleka.  Przykryć ściereczką i poczekać, aż drożdże zaczną pracować.

2. Następnie dodać pozostałe składniki, dokładnie zagnieść ciasto. Ciasto będzie trochę klejące, ale powinno odrywać się od ręki. Gotowe przykryć ściereczką i odstawić do podwojenia objętości (u mnie zajęło to jakieś 45 minut).

3. W międzyczasie przygotować sobie kruszonkę, wszystkie składniki rozetrzeć w palcach.

4. Jak już ciasto podrośnie, krótko wyrobić i przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Ponownie przykryć i odstawić do podrośnięcia na 30 minut. Podrośnięte ciasto posmarować rozmąconym jajkiem, posypać kruszonką. Piec w piekarniku nagrzanym do 180st. C (u mnie piekło się ok 50 minut).

Smacznego!!!

Źródło: Przepiśnik kuchenny

Domowa Piekarnia

3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!