12 sierpnia 2019

Gulasz z indyka z marchewką i suszonymi pomidorami

Ostatnio wpadło mi w oko mięso gulaszowe z indyka, kupiłam i zrobiłam taki oto gulasz. Bardzo Wam wszystkim polecam, danie warte powtórzenia.


Składniki:

1 kg mięsa gulaszowego z indyka
2 marchewki
kilka suszonych pomidorów
1-2 ząbki czosnku
1 cebula
olej
słodka mielona papryka
sól, pieprz
oregano suszone
mielone chilli
1 łyżka mąki ziemniaczanej
ziele angielskie
liść laurowy
1,5 szklanki wody
2 pełne łyżki śmietany do zup

Sposób wykonania:

1. Mięso pokroić w kostkę 2x2cm. Posypać słodką mieloną papryką, chilli, oregano, solą i pieprzem wedle uznania. Można schować chwilę do lodówki. Następnie dodać mąkę ziemniaczaną i wymieszać. Mięso zrumienić na rozgrzanym oleju.
2. Do zrumienionego mięsa dodać pokrojoną w kostkę cebulę oraz zmiażdżony czosnek. Po chwili dodać marchew startą na tarce jarzynowej i jeszcze chwilę całość smażyć. Zalać gorącą wodą, dodać ziele angielskie i liść laurowy. Dusić ok 30-40 minut.
3. Suszone pomidory drobniej pokroić, dodać wraz ze śmietanką do sosu. Chwilkę pogotować. Ewentualnie doprawić solą i pieprzem.

Smacznego!!!


Źródło: Kwestia smaku

7 komentarzy:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!