30 września 2017

Dżem malinowy z pulpy po soku

W tym roku zrobiłam sok z malin i został mi garnek pulpy owocowej. Postanowiłam ją wykorzystać i zrobić choć kilka słoiczków dżemu, aby wszystko nie poszło w kosz. Oczywiście najlepszy dżem jest ze świeżych owoców, ale i taki może się przydać np do ciast, naleśników itp.


Składniki:

pulpa malinowa po zrobieniu soku
cukier do smaku
żelfix (ilość wg wagi i instrukcji na opakowaniu)
sok z cytryny (ilość wedle uznania)

Sposób wykonania:

1. Pulpę owocową przetrzeć przez gęste sitko. Pulpę dobrze rozgrzać, dodać żelfix, zagotować, a następnie dodać cukier wedle uznania. Całość gotować ok 2 minut. Na koniec dodać sok z cytryny.
2. Gorący dżem przełożyć do wcześniej przygotowanych słoiczków. Zakręcić. Dżem nie wymaga pasteryzacji.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. pycha, mam sporo malin pomrożonych, moja mama specjalizuje sie za to w takich przetworach

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis, uwielbiam takie malinowe dżemy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jutro wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!