26 września 2017

Grzyby leśne z porem w śmietanie

Po ostatnim bardzo udanym grzybobraniu ususzyłam dużą porcję grzybów, część zamarynowałam oraz zrobiłam porcję do zjedzenia. Polecam taki sosik np. do kasz, makaronu, placków ziemniaczanych, ziemniaków, kopytek, klusek śląskich... można i dalej wymieniać, ale pora na przepis!


Składniki:

30 dag świeżych leśnych grzybów
1/2 dużego pora
masło
sól,pieprz
ocet winny
śmietana 18%
odrobina wody

Sposób przygotowania:

1. Grzyby oczyścić, ewentualnie obrać. pokroić w plasterki. Na patelni rozgrzać 1 łyżeczkę masła, dodać grzyby i chwilę dusić.
2. W międzyczasie pora pokroić w półplasterki. Dodać do grzybów, dodać 1/3 szklanki wody, 1 łyżeczkę octu winnego oraz sól i pierz. Dusić ok 10 minut. Na koniec dodać śmietanę (1-2 łyżki), ewentualnie doprawić do smaku i dusić jeszcze 5 minut. Jeśli sos będzie przywierać do patelni, dodać trochę wody. Mi najbardziej smakuje z kaszą gryczaną ugotowaną na sypko.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. Czytając Twój przepis już ślinka cieknie. Uwielbiam takie sosy, zwłaszcza do kluseczek i kasz. Trzeba korzystać z okazji, póki są świeże grzyby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie dawałam żadnego octu, często robimy sosik, gdy nie ma grzybów leśnych to z pieczarek z cebulką i 2 ząbkami czosnku dla podkręcania smaku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja pierwszy raz robiłam z dodatkiem octu winnego i bardzo mi smakowało :) A cebuli tu już nie dodaję, bo jest por.

      Usuń
  3. Aniu z porami to świetny pomysł. Por to ja właściwie zaliczam do przypraw jest bardzo aromatyczny, a w połączeniu z grzybami- to musi być pyszne....pozdrawiam serdecznie Aniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!