24 lipca 2023

Surówka z białej kapusty i ogórka

 Pyszna chrupiąca surówka na bazie kapusty. Teraz w sezonie można użyć młodej kapusty. 

Składniki:

  • 1/2 główki kapusty
  • 2 ogórki
  • sól
  • siekany koperek
  • cukier
  • pieprz
  • 4 łyżki oleju
  • 1 łyżka octu winnego lub soku z cytryny

Sposób przygotowania:

1. Kapustę poszatkować, ogórki pokroić w plasterki, a koperek posiekać.

2. Ogórki, kapustę, połowę koperku, sól i cukier wymieszać. Odstawić na około godzinę. Po tym czasie odcisnąć warzywa z nadmiaru soku.

3. Do warzyw dodać olej, ocet winny i pieprz, resztę koperku i wymieszać. Przed podaniem można schłodzić w lodówce.

Smacznego!!!

Źródło: beszamel.pl

1 komentarz:

  1. Pani Aniu, jest Pani czarodziejką! Wyrocznią! Głosem Polski na pustyni bylejakości! Ta surówka uratowała moje małżeństwo! Myślałam, już nic dobrego mnie nie czeka... stary zjadł (z *ujem się rozstać chciałam) i mówi, że lepszej surówki nawet mamusia (!) nie umie zrobić. Co prawda pije i wraca nad ranem, ale ja z piątką dzieciaków czuję się zaopiekowana teraz, jak Maryja z Jezuskiem :) I wiem, jak gotować, żeby mój Marian na jakie ku*wy nie polazł. Bóg zapłać!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!