28 grudnia 2018

Paszteciki ze szpinakiem i serem

Dla wszystkich miłośników szpinaku to z pewnością będzie niebo w gębie. Paszteciki wychodzą naprawdę świetnie! Przepis na ciasto mam od koleżanki z pracy, która akurat na tym cieście przygotowała kapuśniaczki. A ja Wam polecam nieco inny farsz niż kapusta. Mam nadzieję, że będzie smakować! Z ciastem pracuje się bardzo dobrze. Nie ma potrzeby wcześniejszego ogrzewania składników, wszystko wystarczy na bieżąco przed przygotowaniem wyjąć z lodówki. Nie wymaga też czasu na wyrastanie. Jest naprawdę szybkie i niezawodne.


Składniki:

Ciasto:
1/2 kg mąki
szczypta soli
1 całe jajko
2 żółtka
1 łyżka cukru
100 g drożdży
250 g margaryny
1/2 szklanki śmietany

Farsz:
450 g mrożonego szpinaku
1 duża cebula
3-4 ząbki czosnku
250 sera białego półtłustego
sól, pieprz
olej do smażenia

Sposób wykonania:

1. Zrobić farsz. Na patelni rozgrzać olej, dodać posiekaną cebulkę, chwilkę dusić po czym dorzucić szpinak i dusić i mieszać, aż woda w większości odparuje. Zmniejszyć ognień, dodać pokruszony biały ser i chwilkę jeszcze trzymać na ogniu. Doprawić solą, pieprzem i zmiażdżonymi ząbkami czosnku - ilość wedle uznania.
2. Zrobić ciasto, do śmietany wkruszyć drożdże, dodać cukier i całość wymieszać.
3. Na stolnicę przesypać mąkę, dodać margarynę, sól, troszkę posiekać, po czym dodać śmietanę z drożdżami, jajko, żółtka i zagnieść ciasto.
4. Ciasto rozwałkować na grubość 7-10 mm, na jeden brzeg wyłożyć farsz i odciąć ciasto. Skleić i łączeniem położyć do spodu. Ostrym nożem pociąć w dowolne porcje.
5. Paszteciki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem w odległościach od siebie, bo ładnie rosną. Posmarować wierzch pozostałym białkiem i posypać np. sezamem.
6. Piec w 180 st. C do zrumienienia się wierzchu (tak ok 15-20 minut). Podobnie postępujemy z pozostałym ciastem i farszem.

Smakuje i na ciepło i na zimno. Można je podgrzać w mikrofalówce przed podaniem.

Smacznego!!!

34 komentarze:

  1. Uwielbiam szpinak w każdej postaci! Jeśli mi wyjdzie ciasto to powinny mi wyjść idealne! Pozdrawiam cieplutko! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest naprawdę super. Można je nadziewac na wiele sposobów. Pozdrawiam!

      Usuń
  2. ooo są wypchane po brzegi farszem, uwielbiam paszteciki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ser plus szpinak to jest połączenie, które stosuję od bardzo dawna :) Według mnie pasuje do siebie świetnie i na pewno sprawdzę te paszteciki, fajny pomysł na przystawkę sylwestrową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super się zapowiada :) Chyba nawet dzisiaj przetestuję, mam ochotę na paszteciki a ten przepis będzie jak znalazł ! Czekam na kolejne inspiracje, pooozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przygotowania pasztecików. Naprawdę są świetne!

      Usuń
  5. Paszteciki wyszły przepyszne :) pięknie wyrosły przepis idealny. Już wiele razy korzystałam z różnych przepisów na Pani blogu i wszystko wychodzi bardzo smaczne :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Pani Olu! Jestem miło zaskoczona, że tak szybko skorzystała Pani z przepisu. Zachęcam do przesyłania zdjęć. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  6. Są doskonałe. Znakomity farsz. Lubię paszteciki z różnymi farszami. Zjadłabym takie np. do barszczu :)
    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis wypróbowany paszteciki pyszne

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeśli będę chciała zrobić je z farszem z kapusty to na podana ilość ciasta ile mniej więcej muszę przygotować kapusty? 500g? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutaj jest przepis na kapuśniaczki na tym samym cieście
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2019/11/kapusniaczki-ani-z-kapusta-i-grzybami.html
      Są pyszne! Polecam.

      Usuń
  9. Z czym podawać paszteciki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te że szpinakiem serwuje akurat solo jako przekąskę na spotkaniach z rodziną lub przyjaciółmi.

      Usuń
  10. Zamiast margaryny może być masło? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Ile wyjdzie takich pasztecików?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok 30 sztuk, zależy na jakie kawałki się pokroi paszteciki przed pieczeniem.

      Usuń
  12. Śmietana słotka czy kwaśna pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy można dodać drożdże instat

    OdpowiedzUsuń
  14. Czy można je zrobić wcześniej i zamrozić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mrozilam takich pasztecików, nie wiem. Ale z kapustą kiedyś mrozilam i były bardzo dobre.

      Usuń
  15. Czy napewno 100g drożdży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Jeśli chcesz, można odrobinę odjąć, ale ja zawsze robię z takich proporcji, bo wychodzą przepyszne.

      Usuń
  16. Właśnie zrobiłam farsz do pasztecików i dodałam dodatkowo trochę sera grana padano smak jest bardziej wyrazisty ,bardzo mi smakuje ,teraz zabieram się za ciasto ,dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
  17. super paszteciki ,zrobione i bardzo dobre do farszu dodałam też ser parmezan

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!