5 stycznia 2023

Potrawka z kurczaka

 Już dawno chodziła za mną taka potrawka. Całe wieki jej nie robiłam, a przecież jest taka pyszna i szybka do zrobienia. Polecam nie zwlekać i zabierać się do pracy :-) 

Składniki:

  • 2 pojedyncze piersi z kurczaka
  • 1 szklanka mrożonej marchewki z groszkiem
  • sól, pieprz
  • mąka
  • bulion / rosół / woda do podlania
  • śmietanka 30% (u mnie 1/3 szklanki)
  • siekany koperek
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Mięso umyć, osuszyć, pokroić w kostkę. Doprawić solą i pieprzem. Oprószyć lekko mąką. Wymieszać.

2. Na patelni rozgrzać troszkę oleju, obsmażyć mięso. Dodać szklankę marchewki z groszkiem, podlać rosołem lub wodą tyle, by mięso i warzywa były zakryte. Gotować na wolnym ogniu około 15 minut. 

3. W szklance wymieszać dokładnie śmietankę z 1 czubatą łyżką mąki. Wlać do mięsa z warzywami, gotować, aż lekko zgęstnieje. Na koniec dodać siekany koperek (1 łyżka, u mnie z zamrażarki), ewentualnie doprawić pieprzem lub solą.

4. Podawać z ugotowanym osobno ryżem.

Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!