9 sierpnia 2021

Nalewka z czereśni / Czereśniówka

 Pomimo, że sceptycznie podchodziłam do nalewki z czereśni, efekt przerósł moje oczekiwania. Wyszła fantastyczna! Widziałam, że czereśnie na ryneczku wciąż można kupić, więc kto chętny to do roboty! Taka naleweczka będzie cieszyć oko i podniebienie zimną porą :-)

Składniki:

  • 1 kg dojrzałych czereśni
  • 1/2 kg cukru
  • 1 litr spirytusu
  • 2-3 szklanki wody niegazowanej
  • sok z 1 cytryny

Sposób wykonania:

1. Owoce umyć, można wydrylować. Zalać spirytusem wymieszanym z wodą. Słój zakręcić i trzymać 1 miesiąc w ciepłym miejscu.

2. Po tym czasie zlać powstały alkohol, dodać do niego sok z jednej cytryny. Owoce w słoju zasypać cukrem, trzymać 1-2 tygodnie, aż cukier się rozpuści. Dobrze jest codziennie potrząsnąć słojem, by cukier się rozpuścił. Po tym czasie zlać syrop cukrowy do zlanego wcześniej alkoholu. 

3. Całość schować do piwnicy na 1-2 tygodnie. Po tym czasie można dodatkowo przefiltrować nalewkę i zlać do butelek. Przechowywać przez 3 miesiące w ciemnym chłodnym miejscu przed degustacją.

Na zdrowie!

Z podanej porcji wyszło mi 3 butelki po 0,7 l.


Źródło: przyslijprzepis.pl

 

2 komentarze:

  1. "Owoce w słoju zasypać cukrem, trzymać 102 tygodnie" - trochę długo, wychodzi prawie dwa lata :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wkradł się błąd 😃 chodzi o 1-2 tygodnie. Już poprawione ☺️

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!