7 lutego 2021

Gniazdka ptysiowe pieczone

 Wczoraj chciałam na szybko wypróbować przepis na gniazdka, ale w wersji pieczonej. Wyszły fantastyczne! Smakowały mi bardziej, niż w tradycyjnej wersji smażonej. Robi się bardzo szybko. Będzie powtórka na Tłusty Czwartek, ale z podwójnej porcji. Formowałam swoje gniazdka w dość małe kółka dlatego wyszło mi 19 sztuk. Ilość zdecydowanie zależy od tego jakiej wielkości gniazdka chcemy uzyskać.

Składniki: 

  • 100 ml wody
  • 100 ml mleka
  • 120 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1/4 kostki masła (50g)
  • 3 jajka

Lukier:

  • 3 pełne łyżki cukru pudru
  • 2-3 łyżki soku z cytryny lub wody

Sposób wykonania:

1. Wodę, mleko, cukier waniliowy i masło doprowadzić do wrzenia. Dodać mąkę i energicznie wymieszać, zdjąć z ognia i przestudzić. Ciasto nie musi być całkowicie zimne.

2. Do ciasta obijać kolejno po jednym jajku, miksować. 

3. Piekarnik rozgrzać do 200st.C. Gotowe ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki. Blaszkę z piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia, wycisnąć kółka w odległości od siebie bo podczas pieczenia zwiększają swoją objętość. W zależności od wielkości gniazdek na jednej blaszce przygotować 6 lub 9 porcji. 

4. Piec w 200st.C przez około 25 minut do zrumienienia, moje małe gniazdka upiekły się szybciej - już po 15 minutach był gotowe. Tak więc warto obserwować jak szybko nasze gniazdka rumienią się.

5. Po przestudzeniu polać je lukrem. Nie trzymamy gniazdek w szczelnie zamkniętym pojemniku, bo będą gumowe. Najlepiej pozostawić je na kuchennym stole jeżeli w pomieszczeniu jest suche powietrze. Ja je trzymałam na półmisku, na noc przykryłam lekko arkuszem papieru śniadaniowego. 

Smacznego!!!

Źródło: Gotowanie...to proste!


2 komentarze:

  1. Dawno nie jadłem gniazdek... Wyglądają MNIAMI!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Zdecydowanie mój nr 1, jeśli chodzi o tłustoczwartkowe wypieki. Uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!