10 sierpnia 2020

Szakszuka z cukinią

Kolejna odsłona cukinii. Szakszuka na tym warzywku jest nawet lepsza niż na samych pomidorach. Przepis znaleziony w internecie zmodyfikowałam pod składniki jakimi akurat dysponowałam. Bardzo polecam!


Składniki:

  • kawałek cukinii (moja po wydrążeniu gniazd nasiennych miała około 150g)
  • 1 pomidor lima
  • 1/2 niedużej zielonej papryki
  • 2 plasterki szynki z filetu z kurczaka
  • kawałek pora
  • 1 ząbek czosnku
  • płaska łyżeczka słodkiej mielonej papryki
  • 2 jajka
  • sól, pieprz
  • olej do smażenia

Sposób wykonania:

1. Z cukinii wydrążyć gniazda nasienne, cukinię umyć i pokroić w kostkę.
2. Pomidora sparzyć, obrać ze skórki, pokroić w kostkę.
3. Por i czosnek posiekać, szynkę i paprykę pokroić w kostkę.
4. Na patelni rozgrzać łyżkę oleju, dorzucić pora i czosnek, chwilkę poddusić, po czym dodać cukinię. Dusić, aż cukinia zmięknie, ale nie może się rozpaść. Dodać paprykę, szynkę, pomidora, mieloną paprykę, soli i pieprzu do smaku, chwilkę poddusić.
5. W składnikach na patelni zrobić 2 wgłębienia, wbić jajka, przykryć pokrywką i smażyć, aż się zetną.

Smacznego!!!

Źródło:Pinterest

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!