28 listopada 2019

Piernik litewski

W ubiegły weekend upiekłam taki oto piernik. Cieszę się, że ciasto przełożyłam do blaszki prostokątnej, a nie keksówki, bo naprawdę pięknie urósł i był podzielny. Będzie się nadawał na świąteczny stół. Jest prosty i szybki w przygotowaniu. Polecam!


Składniki (blaszka 24x28cm lub 20x20cm):

1 szklanka z górką mąki pszennej tortowej
1 szklanka z górką mąki żytniej
3 jajka
3/4 szklanki cukru
250 g miodu
150 g masła
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 szklanka maślanki / kefiru / jogurtu naturalnego
2 łyżki przyprawy do piernika
250 g dowolnych bakalii (u mnie orzechy włoskie, skórka pomarańczowa, rodzynki)

Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
2. W rondelku rozpuścić razem masło i miód, nie gotować. Odstawić do ostudzenia.
3. Mąki przesiać z sodą oczyszczoną oraz przyprawą do piernika.
4. Do bakalii dodać łyżkę mąki i wymieszać.
5. Jajka ubić z cukrami na puch, potem dodać miód z tłuszczem. Dodać też bakalie.
6. Następnie partiami dodawać przesiane mąki i maślankę / kefir / jogurt naturalny. Miksować tylko do połączenia.
7. Przełożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 170 st.C przez ok 50-60 minut - do suchego patyczka. Piernik można dowolnie udekorować.

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!