22 sierpnia 2018

Zupa z ciecierzycą / cieciorką

Witajcie. Miałam w szafce puszkę ciecierzycy, która mi ostatnio bardzo przeszkadzała, więc wynalazłam przepis na pyszną zupę. Do zupy można też wykorzystać rosół z niedzieli, jeśli poniedzielna pomidorowa Wam się znudziła ;-)


Składniki:

1 puszka ciecierzycy konserwowej
1 cebula
1 ząbek czosnku
4 ziemniaki
1/2 szklanki czerwonej soczewicy
1 łyżeczka majeranku
1/2 łyżeczki kminku
1/2 łyżeczka kurkumy
1,5-2 litry wywaru / rosołu / bulionu
koncentrat pomidorowy
sól, pieprz
olej do smażenia

Sposób wykonania:

1. W garnku rozgrzać trochę oleju, wrzucić posiekaną cebulę i zeszklić. Dorzucić zmiażdżony ząbek czosnku, kurkumę, majeranek  i kminek, chwilkę poddusić.
2. Wlać gorący rosół / bulion / wywar, dodać puszkę ciecierzycy wraz z zalewą, dodać pobrane i pokrojone w kostkę ziemniaki i czerwoną soczewicę. Można dolać wody, jeśli zupa wydaje się nam za gęsta. Całość gotować ok 15 minut.
3. Dodać koncentrat pomidorowy (ilość do smaku) i całość dotować do miękkości. Na koniec doprawić świeżo mielonym pieprzem i ewentualnie solą. Można dać też odrobinkę świeżego majeranku.

Smacznego!!!


Źródło: Kwestia smaku



2 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie! ;-)

    Zapraszam na mojego bloga! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis z wieloma składnikami to i pewnie pyszna zupa :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!