27 czerwca 2018

Tradycyjny dżem truskawkowy

Zazwyczaj robiłam dżem z dodatkiem żelfixu. Tym razem przygotowałam dżem metodą tradycyjną.


Składniki:

2 kg truskawek
500- 600g cukru - w zależności od słodkości owoców
sok z połowy cytryny

Sposób przygotowania:

1. Truskawki odszypułkować i opłukać. Przełożyć do garnka z grubym dnem, zasypać cukrem. Dodać sok z cytryny. Postawić na gaz, doprowadzić do wrzenia. Gotować na małym ogniu bez pokrywki przez kilka godzin lub podzielić gotowanie na 3 dni (właśnie tak zrobiłam).
2. Codziennie przez 3 dni gotować po jednej godzinie bez pokrywki, mieszając od czasu do czasu, by truskawki się nie przypaliły. Gotować, aż dżem będzie mieć właściwą konsystencję.
3. Dżem przełożyć do wyparzonych słoiczków. Pasteryzować przez 15-20 minut.

Smacznego!!!


5 komentarzy:

  1. To taka pora, kiedy pakujemy do słoiczków te pyszności lata. Teraz właśnie czas na truskawki. Uwielbiam dżem truskawkowy. Dodawanie soku z cytryny to jest dobry patent na żelowanie dżemów. Miłego dnia Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Domowy dżemik - to jest to! Uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za dobry patent, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!