18 grudnia 2016

Wafel snikers

Oto obiecany na Facebooku przepis na wafle snikers. Są naprawdę smaczne. Sprawdzą się na każdą okazję.


Składniki:

paczka wafli kwadratowych (5 listków)
1,5 kostki margaryny (375g)
250 g cukru (dałam trochę mniej)
250 ml mleka
250 g mleka w proszku
150 g pokruszonych herbatników
100 g posiekanych słonych orzeszków ziemnych
100 g rodzynek (u mnie żurawina)
1 łyżka kakao

Sposób wykonania:

1. Mleko, margarynę i cukier zagotować razem. Odstawić do wystudzenia. Gdy już mleko będzie chłodne, dodać do niego pokruszone herbatniki, mleko w proszku i 1 pokruszony listek wafla. Dokładnie wymieszać.
2. Masę podzielić na 3 części. Do jednej dodać posiekane orzeszki, do drugiej kakao, a do trzeciej rodzynki (lub żurawinę).
3. Przełożyć wafle kolejno masą orzechową, kakaową i z rodzynkami. Przełożone wafle mocno docisnąć i obciążyć. Włożyć do lodówki na kilka godzin. Wierzch gotowego wafla można polać topioną czekoladą, ale myślę, że sam gotowy wafel jest już wystarczająco słodki.

Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. Uwielbiam domowe wafle. Twoje wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Obecnie jestem świeżo po świętach i nie mam siły nawet patrzeć na jedzenie, jednak jak tylko dojdę do siebie koniecznie wypróbuję ten przepis. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem tak objedzona po świętach, ale jeszcze bym znalazła miejsce na kawałek twojego wafla ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego dobrego w tym Nowym roku i szampańskiego Sylwestra ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Juz zapomniałam o nim:) musze koniecznie znów zrobic

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuje już😋no i oczywiście robię z moimi chłopakami😍😍pozdrawiamy🙋

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!