5 kwietnia 2016

Pulpety w sosie chrzanowym


Składniki:

Pulpety:
50 dag mięsa mielonego
1 sucha kajzerka + mleko do namoczenia
1 jajko
1 cebula
2 łyżki kaszy manny lub bułki tartej
sól, pieprz
majeranek

Sos:
2 szklanki wody
chrzan tarty ze słoiczka - ilość wedle uznania
sól, pieprz
ziele angielskie
liść laurowy
2 łyżki mąki
2 łyżki śmietany
1/2 łyżeczki cukru

Sposób wykonania:

1. Cebulę obrać, posiekać, zrumienić na patelni. Do mięsa mielonego dodać cebulkę, namoczoną w mleku i odciśniętą kajzerkę, jajko, bułkę tartą lub kaszę manną, sól, pieprz i majeranek, dokładnie wymieszać i uformować dowolnej wielkości pulpety.
2. W rondlu rozgrzać wodę, dodać liść laurowy i ziele angielskie, na gotującą się wodę powoli wkładać pulpety i gotować na wolnym ogniu. Można je wcześniej obamażyć na patelni, ale nie jest to konieczne.
3. Mąkę wymieszać ze śmietaną i odrobiną zimnej wody, wlać do sosu i dokładnie wymieszać. Gdy sos zgęstnieje dodać chrzan (ilość do smaku wedle uznania). Doprawić solą i pieprzem, zagotować.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie dania :) pychotka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :) Nigdy nie jadłam pulpetów w sosie chrzanowym, ale coś mi się wydaje, że zaraz się to zmieni ;) Przepis jest prosty, więc tym bardziej mnie to zachęca. Pracuję w Szybkiej Pizzy i często nie mam ani sił, ani chęci, żeby w domu również stać kilka godzin w kuchni – zwłaszcza, jeżeli mam przygotować tylko jedno danie. To pewnie dlatego kocham takie proste przepisy, z których wychodzą cudowne potrawy :)
    Pozdrawiam cieplutko w ten słoneczny, wiosenny poranek! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie czy jak dodamy chrzan i zagotujemy do to nie bedzie gorzki smak?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!