24 kwietnia 2015

Ciasto jogurtowe z ananasem

Przepis na to ciasto znalazłam na opakowaniu proszku do pieczenia Gellwe. Odjęłam trochę cukru i dodałam cukier waniliowy. Ananasy można zamienić na inne owoce. Polecam serdecznie - robi się ekspresowo, ciasto jest proste i pyszne.


Składniki:

2 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
szczypta soli
3 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy
4 jajka
2/3 szklanki oleju
150 g jogurtu naturalnego
6-7 krążków ananasa z puszki pokrojonego na mniejsze kawałki

Sposób wykonania:

1. Piekarnik rozgrzać do 180 st.C.
2. Mąkę i proszek przesiać, dodać cukry i szczyptę soli, wymieszać.
3. Do suchych produktów dodać jajka, jogurt i olej, całość miksować na najwyższych obrotach przez ok. 3 minuty do uzyskania gładkiej konsystencji.
4. Ciasto wylać do małej blaszki (24x28 cm) lub tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzch wyłożyć pokrojone ananasy (lub inne owoce). Piec ok. 40 minut w 180 st.C.
5. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!