15 lipca 2014

Ciasto z brzoskwiniami i pianką

Bardzo podobne ciasto robiła moja babcia i ciocia. Jak zobaczyłam na nie przepis, wiedziałam, że z pewnością go zrobię! Polecam!


Składniki:

Ciasto:
3/4 kostki margaryny
3/4 szklanki cukru
3 łyżki wody
3 jajka
2 i 1/2 szklanki mąki
2 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
aromat cytrynowy

+ brzoskwinie - świeże pozbawione skórki lub z zalewy

Pianka:
5 białek
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1 budyń śmietankowy
1 budyń malinowy

Sposób przygotowania:

1. Robimy ciasto: cukier, wodę i margarynę rozpuszczamy razem i lekko studzimy.
2. Białka ubijamy na sztywno, łączymy z cukrem waniliowym, żółtkami, mąką, proszkiem, roztopioną margaryną z cukrem i aromatem. Miksujemy do połączenia składników.
3. Ciasto wykładamy na blaszkę (25x30cm), układamy na cieście cząstki brzoskwiń, wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C na 15 minut.
4. W międzyczasie białka ubijamy z cukrem, a potem dodajemy budynie i olej, Miksujemy.
5. Ciasto wyjmujemy z piekarnika, wykładamy na nie piankę i całość pieczemy jeszcze 20-30 minut do zrumienienia się pianki.

Źródło: Ciasta, ciastka, ciasteczka...

3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!