17 lutego 2018

Kapuśniak ze świeżej kapusty

Szukacie szybkiego przepisu na zupę? Oto i jest :) Do zrobienia kapuśniaczka ze świeżej kapusty zainspirowała mnie córka. We wtorek wróciła z poplamioną koszulką i pytam skąd te plamy. A ona na to: "Mamo jadłam w przedszkolu taką pyszną zupę ze słodkiej kapusty, że tak szybko chciałam ją zjeść aż się poplamiłam - taka pyszna była!". No i mama zrobiła taką zupę w domu :)



Składniki:

2-3 litry dowolnego wywaru - u mnie z porcji rosołowej kaczki
1/2 główki niedużej kapusty
5 ziemniaków
2 marchewki
kawałek selera
1 cebula
1/2 małego słoiczka koncentratu pomidorowego
ziele angielskie
liść laurowy
majeranek
suszony lubczyk
kminek
sól, pieprz

opcjonalnie podsmażony boczek lub kiełbasa

Sposób wykonania:

1. Obrać ziemniaki, marchew i selera. Dowolnie pokroić. Do wywaru mięsnego dodać ziele angielskie, liść laurowy i warzywa. Gotować.
2. W międzyczasie kapustę cienko poszatkować. Cebulę pokroić w kosteczkę, zrumienić na patelni, dodać do zupy.
3. Gdy warzywa w zupie będą półmiękkie, dodać kapustę i kminek. Gotować 10-15 minut, po czym dodać koncentrat pomidorowy i gotować jeszcze chwilę. Doprawić solą, pieprzem, majerankiem i lubczykiem. Można podać z zrumienionym boczkiem lub kiełbaską.

Smacznego!!!

1 komentarz:

  1. Taka zupa pysznie smakuje. Kapuśniak z kapusty kiszonej to klasyk. Ale taki kapuśniak ze świeżej kapusty to wyborna zupa. Bardzo lubię.
    Miłego weekendu Aniu :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!