8 lutego 2018

Pączki / Oponki jogurtowe

Witajcie. Przygotowałam dziś pączki i oponki drożdżowe na jogurcie. Mięciutkie jak puszek, naprawdę ciężko się im oprzeć. Miały być same oponki, ale jednak przygotowałam jeszcze pączki z tego samego ciasta. Wyszły rewelacyjnie. Ciasto jest super - nie jest słodkie, więc w sam raz komponuje się ze słodkim dżemem lub kremem budyniowym. A oponkom wystarczy cukier puder, choć z lukrem też byłyby pyszne.



Składniki:

270 g mąki pszennej
1 łyżka cukru
120 g jogurtu naturalnego
2 żółtka
20 g świeżych drożdży
10 łyżek mleka
27 g masła
szczypta soli

smalec do smażenia
cukier puder do posypania
lukier
marmolada lub krem do nadziania

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
2. Drożdże rozetrzeć z cukrem, mlekiem i łyżką mąki. Odstawić na 30 minut do podrośnięcia.
3. Do miski przełożyć przesianą mąkę, żółtka, sól, jogurt, dodać podrośnięty rozczyn, zmiksować mikserem z hakami do ciasta drożdżowego. Rozpuścić masło, lekko przestudzone dodać do ciasta i wymieszać. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce na 60-90 minut, aż podwoi swoją objętość.
4. Gotowe ciasto wyłożyć na stolnicę oprószoną mąką. Jeśli ciasto się bardzo klei, należy delikatnie podsypać je mąką. Rozwałkować na grubość 1 cm i wycinać oponki i pączki (użyłam metalowego kółeczka o średnicy literatki - chciałam, aby oponki i pączki nie był za duże). Przykryć ściereczką na 30 minut, aż troszkę podrosną.
5. W garnku o grubym dnie rozgrzać smalec, smażyć pączki i oponki na rumiano z obu stron. Jeszcze ciepłe pączki nadziać przez szprycę marmoladą lub kremem budyniowym (użyłam gotowego nadzienia Lauretta). Oponki i pączki oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Smaker

3 komentarze:

  1. Wspaniałe, puszyste. Dzisiaj można jeść tyle, na ile przyjdzie nam ochota :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniale wyglądają. Zapraszam do nas www.tarkaimiarka.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie, ja najbardziej lubię takie jeszcze ciepłe ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!