23 sierpnia 2016

Buraczki zasmażane na ciepło

Dawno już takich buraczków nie jadłam, więc przyrządziłam je do obiadu w zeszłym tygodniu. Pychotka :) Buraczki zasmażane robi się właśnie w taki sposób w moim rodzinnym domu. A wczoraj też była akcja burak, bo przygotowałam buraczki z papryką na zimę (KLIK).


Składniki:

70-80 dag buraków
sól
cukier
ocet (lub sok z cytryny)
szczypta soli
1 łyżka masła
1 łyżka mąki pszennej

Sposób wykonania:

1. Buraczki zalewamy wodą, gotujemy do miękkości w łupinach.
2. Ugotowane buraki studzimy, obieramy i ścieramy na tarce jarzynowej o najdrobniejszych oczkach.
3. W rondelku rozpuszczamy masło, dodajemy mąkę, mieszamy i robimy jasną zasmażkę. Dodajemy buraki i doprawiamy do smaku solą, cukrem, szczyptą pieprzu i odrobiną octu. Chwilę całość dusimy, mieszając jednocześnie. Podajemy na ciepło.

Smacznego!!!

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam buraczki zasmażane, Twoje wyglądają bardzo apetycznie :)
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham! Kojarzą mi się z niedzielnym obiadem u Babci:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny dodatek do obiadu albo forma podwieczorku. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jako fan buraczków w każdej postaci deklaruję się, że będę korzystał z Twojego przepisu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają smacznie i do tego jakie są zdrowe :) !

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny przepis, pyszne wyszły te buraczki :)
    Zapraszam również do mnie po 52 triki kuchenne, które ułatwią gotowanie.
    Na pewno o większości nie mieliście pojęcia !

    OdpowiedzUsuń
  7. Smak mojego rodzinnego domu 😀

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawdziwa dieta i jej sekret
    zapraszam do komentowania i przeczytania

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny przepis, buraczki są doskonałym dodatkiem do wielu polskich dań. Właśnie takie tradycyjne smaki mają szansę na wygraną w naszym konkursie kulinarnym. Wystarczy, że dodasz do przepisu na tradycyjne danie grafikę konkursową i kilka zdań od siebie (info dostępne na stronie https://e-turysta.net/konkurs-kulinarny/), a będziesz mogła wygrać chociażby aparat cyfrowy i promocję na Smaker.pl. Pozdrawiam i powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!