20 stycznia 2012

Ciasto balowe

Dziś słodka propozycja :) Przepis dostałam od koleżanki Joli, która kiedyś przyniosła to pyszne ciacho do spróbowania :) Pychotka - gorąco polecam.


Składniki:

Biszkopt:
3 jajka
3 łyżki mąki pszennej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
6 łyżek cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa budyniowa:
pół litra mleka
3/4 szklanki cukru
1 cukier waniliowy
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
+ pół margaryny

Masa śmietankowa:
pół litra śmietany
2 łyżki cukru pudru
2 opakowania śnieżki

Dodatkowo:
Krakersy i herbatniki ( ilość zależy od blachy)
podgrzana masa kajmakowa z puszki (lub przygotowana wcześniej masa z mleka skondensowanego)
tarta gorzka czekolada do dekoracji

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników robimy i pieczemy biszkopt, studzimy.
2. Pół szklanki mleka odlewamy, dodajemy wszystkie składniki i dokładnie mieszamy. Resztę mleka gotujemy, masę wlewamy na gotujące się mleko, mieszamy, studzimy. Ucieramy przestudzoną masę z połową margaryny.
3. Ubijamy śmietanę z cukrem i śnieżkami aż będzie sztywna.

Przełożenie ciasta od dołu:

biszkopt
masa budyniowa
herbatniki
masa z mleka skondensowanego ( kajmakowa)
krakersy
bita śmietana
tarta gorzka czekolada

Ciasto przechowujemy w lodówce. Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. Wygląda wprost obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja tez dostałam ten przepis na ciasto od koleżanki, ale jeszcze go nie robiłam.Wygląda przepysznie :-0

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To musisz koniecznie wypróbować! Smakuje pysznie!

      Usuń
  3. Dopiero teraz odkryłam ten przepis na to ciasto i chciałabym go wypróbować, ale mam pytanie: Czy 6 łyżek mąki to nie za dużo jak na 3 jajka w przepisie na biszkopt? Myślę, że to wyjdzie za twardy biszkopt. Zwykle się daje ok. 1 łyżkę mąki na 1 jajko. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten biszkopt nie wychodzi twardy - to jeden z moich ulubionych przepisów na biszkopty :) Polecam! A jeśli się obawiasz, to można zawsze zrobić ze swojego własnego sprawdzonego przepisu. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!