17 stycznia 2012

Pierogi z ruskim farszem w waflu

W weekend nie było czasu na lepienie pierogów więc wykorzystałam przepis na pierogi w waflu. Robi się szybko i są równie syte jak tradycyjne pierogi.


Składniki:

pół kilo białego sera
70 dag ziemniaków
1 duża cebula
pieprz, sól

wafle (zużyłam dwa płaty)
1 surowe jajko
bułka tarta
odrobina mleka
olej do smażenia

Sposób przygotowania:

1. Obrane ziemniaki gotujemy do miękkości w osolonej wodzie. Odcedzamy. Ugniatamy lub przepuszczamy przez praskę. Dodajemy pokruszony ser biały.
2. Cebulę siekamy w kosteczkę, smażymy na rumiano i dodajemy do ziemniaków i sera. Wszystko mieszamy i doprawiamy pieprzem.
3. Ciepły farsz rozsmarowujemy po waflach. Chwilkę czekamy, by wafle zmiękły. Zwijamy jak roladę i kroimy na plastry grubości 1,5 cm. Każdy plaster panierujemy w jajku z mlekiem i bułce tartej. Smażymy na rumiano na oleju.



Smacznego :)

3 komentarze:

  1. Pierogi w waflu? Nie słyszałam o takim sposobie, fajna sprawa!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę po raz pierwszy i bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  3. A Ja akurat robiłam te pierogi już jakieś kilka lat temu bardzo dobre.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!