30 października 2023

Kopytka dyniowe

 Ciekawy pomysł na urozmaicenie kopytek znalazłam na blogu po prostu pycha. Zrobiłam i powiem, że smakują bardzo fajnie. Moja córka zjadła je tradycyjnie z roztopionym masełkiem i cukrem, a reszta naszej rodzinki z pieczonym podudziem oraz surówką coleslaw z czerwonej kapusty. Takie kopytka nie tylko są pyszne, ale cieszą oko pięknym żółciutkim kolorem. Taka jesień na talerzu🙂

Składniki:

  • 300 g puree z dyni (u mnie z pieczonej dyni)
  • 300 g mąki pszennej (plus trochę do posypania, ale nie dodawaj cię za dużo, bo kopytka po ugotowaniu będą twarde)
  • 500 g obranych i ugotowanych ziemniaków
  • 1 jajko
  • 1/2 łyżki soli
  • trochę pieprzu
  • szczypta mielonej gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki kurkumy lub carry (dałam kurkumę)

Sposób przygotowania:

1. Ugotowane i przestudzone ziemniaki przepuścić przez praskę. Dodać mąkę, puree z dyni, jajko i przyprawy. Ciasto wyrobić ręcznie, można trochę podsypać mąką. Ilość mąki będzie zależeć od rodzajów ziemniaków oraz wilgotności dyni. Ale należy uważać z dodatkową mąką, ponieważ po ugotowaniu kopytka mogą być twarde. 

2. Ciasto podzielić na 2 lub 3 części, uformować wałek, lekko go spłaszczyć i wyciąć ukośne kluseczki. Ja je dodatkowo lekko zrolowałam. 

3. Ugotować w lekko osolonym wrzątku, odcedzić i przelać zimną wodą. Podawać na słodko lub wytrawnie. 

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!