6 listopada 2021

Bigos z kiszonej kapusty z kiełbasą

Każdy ma swój własny sposób na bigos. Ja robię taki jak pamiętam z domu rodzinnego, obowiązkowo z kiełbasą. Na blogu jest kilka pomysłów na bigosy, ale ten akurat robię najczęściej. Ostatnio przygotowałam gar bigosu z okazji Wszystkich Świętych. Mieliśmy zapas jedzenia na parę dni, a ja odpoczęłam od gotowania :-)


Składniki:
  • 2 kg kiszonej kapusty
  • 1 pęto dobrej kiełbasy zwyczajnej
  • 200g boczku lub wędzonego podgardla
  • 1 duża cebula
  • kilka suszonych grzybów
  • kilka suszonych śliwek
  • 2 listki laurowe
  • kilka kulek ziela angielskiego
  • 1 łyżka suszonego majeranku
  • 1 łyżeczka kminku
  • koncentrat pomidorowy
  • pieprz, sól
Sposób przygotowania:

1. Kapustę włożyć go garnka, zalać wodą, przepłukać. Wylać wodę i wlać świeżą. Zagotować, ponownie odlać wodę i znów wylać wodę, wlać świeżą i zagotować. Woda powinna być do wysokości kapusty. Jeśli kapusta jest bardzo kwaśna, czynność można powtórzyć. Do kapusty dodać suszone grzyby, pokrojone w paski suszone śliwki, liście laurowe i ziele angielskie. Gotować i w razie potrzeby uzupełniać wodę.
2. Cebulę posiekać, zarumienić na patelni i dodać do kapusty. 
3. Kiełbasę pokroić w półplasterki. Boczek lub podgardle pokroić w grubszą kostkę. Zarumienić na patelni, a jak kapusta już jest miękka, to dodać do niej podsmażone mięso wraz z kminkiem, koncentratem pomidorowym. Wymieszać. Doprawić pieprzem, majerankiem i ewentualnie solą (nie przesadzać z solą, bo kiszona kapusta też jest słona).
4. Podawać na ciepło z pieczywem. Najlepiej smakuje na drugi i kolejny dzień.

Smacznego!!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!